22 Mayıs 2013 Çarşamba

FLORMAR TERRACOTTA POWDER - 25

            Flormar ürünlerinden hiç yoksa bir tanesini kullanmayan yoktur herhalde. Oje, ruj, far tamam da yüz ürünlerine karşı nedense çok ön yargılıydım. Kış mevsiminin başında Misspera' dan güzel bir indirim oranı alınca gözümü karattım. Markanın birkaç yıldır Türk kozmetik bloglarının da bol miktarda artmasıyla potansiyeli farkederek yabancı markalar gibi çeşitli zamanlarda koleksiyon çıkartması ve Fransız kozmetik markası Yves Rocher ile olan ortaklığı ürün çeşitliliğini arttırmalarına neden oldu diye düşünüyorum. Hala mesafeli yaklaştığım ürünleri yok değil tabii, onu da söylemeden geçmeyeyim.
            Ancak gözümü karartarak aldığım ürünlerden oldukça iyi bir memnuniyet yaşadım. Terracotta Powder - 25.






               Terracotta pudra benim için kullanılması neredeyse olanaksız bir durumken ( MAC MSF' lerde öyle mesela ) uygun renk seçildiğinde o kadar da korkulacak birşey değilmiş. Uygun renk diyorum çünkü yaz - kış terracotta kullanacağım diye çamurdan savaş boyası sürülmüş ve dağıtılmamış ablalara rastlamak her zaman her yerde mümkün. Ayrıca benim cilt rengim de bu tür ürünlere hep tedirgin yaklaşmamın bir nedeniydi.
               Flormar terrecotta pudra ilk tecrübemi yaşadığım ve tedirginliğimi üzerimden atan güzel bir ürün oldu. Ambalajı kocaman, bu beyaz ambalaj sanırım eski versiyon şu anda raflarda siyah ambalajlar var ama beyaz kaplı ambalajları da hala bulmanız mümkün. İçinde yine oldukça büyük rahat kullanım sağlayan büyük bir aynası bulunuyor, fırçası yok.   
              Terracotta, arkeolojik anlamı itibariyle pişirilerek yapılan toprak kap ve kullanım eşyalarına eski dilde verilen ad aslında. Terracotta kozmetik ürünleri de pişirilerek yani baked denilen şekilde üretilen kozmetik ürünleri. Kozmetik ürünleri, katılaştırma ve şekil verme işlemi üretim aşamasında kimyasallarla veya böyle fırınlanarak gerçekleştiriliyor. Fırınlanma işlemi yapılacak ürünlerde daha az katılaştırma kimyasalı kullanılıyor çünkü ardından fırınlanmaya gönderiliyor. Fırınlama sonrasında üzerinde oluşan kabuklanmış tabaka ürünün çok daha ince olmasını ve daha kolay dağılmasını sağlıyor ancak fırınlanmış ürünlerin daha kolay kırılabileceğini unutmayın.




                25 Nolu renk yakından böyle, içinde turuncu, yeşil ve az miktarda pembe tonlarından karışık damarları bulunuyor, renk karışım oranı her üründe değişebiliyor, aldıktan sonra kozmetik marketlerde aynı renge baktığımda bazı renk tonlarının biraz daha fazla olabildiğini görmüştüm. Muadili ürünlerle kıyaslayanlar çok, ben sahip olmadığım için bir kıyaslama yapamayacağım ama M.A.C in bazı MSF' leri ile diğer renkleri benzetenler çoğunlukta. Benim M.A.C mağazalarında mıncıkladığım kadarıyla MSF' ler yapı itibariyle daha yumuşak.




             Yapısı sizin elinizin ayarına bağlı ince bir uygulama ile hafif, yoğun bir uygulama ile koyu bir görüntü elde edebilirsiniz, içinde güzel ışıltıları var büyük sim parçaları şeklinde değil yine uygulamaya bağlı olarak ışıltı miktarını da isteğiniz doğrultusunda arttırabilirsiniz. Pudra olarak tüm yüzüme kullandığımda koyu durabiliyor çok  hafif kullanıyorum, onun dışında ben bronzer ve allık olarak deneme yaptım sonuç daha güzel oldu. Kalıcılığı gayet iyi. Özellikle daha açık renkleri tüm yüze uygulandığında güzel bir canlılık ve renk bütünlüğü verir diye düşünüyorum.




            Parmağımın ucundaki renk daha koyu çıkarken elimin üzerindeki renk biraz daha dağıldığı için daha açık çıkmış. Ürün 9 gr., 18 ay kullanım süresi var, benim gibi biri için torunlarıma bile miras kalabilecek bir ürün, ne zaman biter bilmem üzerindeki tombik kısım daha yeni yeni birazcık aşınmaya başladı.




            İçerik listesi de bu şekilde, en başta talc geliyor. Simli olmayan ürünlerin bile kendiliğinden bir parlaklığı olmasının baş nedeni. Ortalama 27 tl. civarında tüm kozmetik market, mahalle parfümerileri veya online olarak bulmanız mümkün. Terracotta ürünlere mesafeli yaklaşanlar için başlangıç yapmak adına tercih edilebilecek bir ürün diye düşünüyorum. Ben bronzer olayındaki tedirginliğimi bu ürünle üzerimden attığıma göre bundan sonra gelsin başka bronzer denemeleri diyorum mesela aklımda başka birkaç markadan ama yine koyu tonlu olmayan renkler var.
           Sadece ülkemizde değil Avrupa ülkelerinden özellikle Almanya' da da çok popüler olan Flormar ürünlerini daha yakından incelemek için tık tık.
           Son bir not; erkekler bu terracotta olayından % 65 oranında nefret ediyormuş ve nefret etmelerinin sebebi uygun seçilmeyen renk ve dağıtılmamış örneklerden kaynaklanıyormuş.        
                   

          Sağlıklı ve bol güneşli günler dileğiyle.........
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder