17 Mart 2015 Salı

MAYBELLINE GÖZ FIRÇALARI

               Çok eski ve değişik fırçalarımdan biri de bugün yazacağım fırçalar. Eski olması bir kenara değişikliği nedir derseniz ? Maybelline oluşu derim.






               Ben bu fırçaları çok çok uzun bir süre önce 2001 ' de yurtdışında kaldığımızda Walmart türü bir marketten almıştım sanırım. Bu fırçaların bir de küçük boy bir allık fıçası vardı, zaman içerisinde eskittim, kıllarını döktü sonra bir süre maske falan sürdüm, en son çöpe gitti. Yanlış hatırlamıyorsam fırçaları tekli olarak almıştım ama neden aralarına bir blending fırça eklememişim bilmiyorum.
              Fırçaların 3'ü de oldukça kısa saplı ( 12 - 13 cm. ), ben kısa saplı fırçayla çok güzel hareket edemiyorum ama bunları genelde makyaj çantamda tutuyorum ya da kısa tatillerde falan yanımda götürdüğüm için sorun etmiyorum. Sapları ahşap, siyah boyalı, ferruleleri gümüş rengi, marka yazısı saplarda baskılı. Fırçaların şekli yassı, kılları sentetik, kıl yapısı çok yoğun değil, sertliği orta, buna rağmen ( 1. ve 2. fırçanın ) far tutuşları güzel. Bu arada fırçaların numarası adı vs. yok. Ben 1 ve 2. fotoğrafa göre sıralandırdım.






                   1 nolu fırça, hafif geniş, uca doğru bir miktar sivrilen bir fırça. Düz renk far sürmek için ve geniş göz kapakları için oldukça ideal. Orta tonlu, mat  renklerle gözün dış köşelerine gölge de yapmak mümkün.






                  2 nolu fırça, çok daha dar, küçük göz kapakları için daha uygun bir far fırçası. Yassı bir fırça olmasına rağmen bazı yumuşak yapılı farları güzel dağıtabiliyor.






                     3 nolu fırça ise en minik uçlu fırça, dar, yumuşak ve kıl boyu uzun olduğu için çok rahat harekete izin vermiyor. Bu tip fırçaların boyu biraz daha kısa olunca daha güzel sonuç alıyorum ben. Bu fırçayı, çok hafif  V gölge yapmak istediğimde sadece gölgeyi kondurup bir başka blending fırça ile dağıtıyorum, veya göz pınarı aydınlatmak istediğimde kullanıyorum.
                     Fırçalardan birinin ferrulesi iyice oynuyor, hem çok eski oldukları için hem de zaman içerisinde yıkama esnasında su kaçmış vs. olabilir, bir süre daha kullanabirim. Zaten çok kaliteli fırçalar değiller ama fiyatlarına göre  ( ki sanıyorum tanesini en fazla 2 - 3 USD fiyata almışımdır ) çok ayrıntılı olmayan, hafif göz makyajı yaptığım zamanlarda iş görüyor. Allık fırçası çok kıl dökmüştü ama bu göz fırçalarının onca yıldır hiç kıl dökmediğini de söylemeden geçmeyeyim.

                    Sevgiler..... 

1 yorum:

  1. Maybelline almanyada satmiyor galiba firca, hic görmedim, birdahaki gittigimde soracagim merak ettim :D güle güle kullan!

    YanıtlaSil