27 Temmuz 2015 Pazartesi

AVON NUTRA EFFECTS BALANCE DAY & GEL CREME

               Markaya kısa bir süre önce yeni bir seri eklenmişti, Nutra Effects. Ben bu seriden yağlı ciltler için bir tonik kullanmıştım ve memnun kalmamıştım. Kısa bir süre sonra hazır yaz mevsimindeyken nemlendiricilerini de denemek istedim.






                         Seri bir gündüz ve bir gece kreminden oluşuyor. Yağlı - karma ciltler için olduğundan dolayı amacı ciltte bir dengeleme yapmak.  Yağlanmaya meyilli bölgelerde matlaştırma yaratırken, kuru - normal bölgeleri nemlendirmek.
                   





                      Dengeleyici ürünler olduğu için gündüz ve gece kremlerinin yapısı birbirinden farklı. Yukarıda gördüğünüz gündüz kreminin yapısı da markanın diğer kremleri gibi hafif, taze, kendine özgü güzel bir kokusu var, rengi beyaz. Cilt tarafından hemen emiliyor, kusma vs. yapmıyor ve SPF 15 içeriyor. Diyebilirim ki hiç tahmin etmediğim kadar beğendim.






                     Gece kremi ise matlaştırıcı etkiye sahip olduğu için oil - free. Nitekim adına da uygun olarak bu ürünün de yapısı çok çok hafif. Kıvamı bildiğiniz jel yapıda. Rengi diğer kremden daha şeffaf bir beyaz, kokusu hafif, sürdüğünüz zaman önce güzel bir ferahlık veriyor, biraz ıslak kalıyor ardından cilt tarafından hemen çekiliyor. Matlık verme konusuna gelince yaşım itibariyle başarılı diyebilirim ancak 20 yaşlarında olan ve yağlanması çok fazla olan ciltler için durum ne olur bilemiyorum. Bununla beraber ben kremlerden memnun kalmama rağmen gece kreminin jel yapısından dolayı özellikle alın bölgemi biraz kuruttuğunu ( belki biraz da yaş etkisiyle ) düşünüyorum. Zira kullandıktan bir süre sonra sivilceye benzeyen birkaç minik pütürcük oluştu. Bu nedenle jel kremi kullanmayı bıraktım ( Geçtiğimiz bitenler yazısında da yazmıştım ). Belki başka bir nedene bağlı da olabilirdi ancak kullanmayı bıraktıktan sonra geçti.
                   Ürünlerin her ikiside 50 ml. ve cam kavanozda. Pompalı şişede olsa çok daha iyi olurmuş tabii. Fiyatları 25 tl. civarında ancak katalog indirimlerini takip ederek çok daha uygun fiyata edinebilirsiniz.
                   Karma - yağlı ciltlerin bazı konularda avantajlı olduğu bir gerçek ancak bu demek değil ki yağlı ciltler neme ihtiyaç duymaz.  Hele hel yağlı - problemli bir cilde sahipseniz nem ve güneşten koruma çok çok önemli. Bununla beraber kimi zaman bu tip ciltlere sürekli dengeleyici - matlaştırıcı türde ürünler kullanmak da cildin sürekli sebum salgılayarak daha çok yağlanmasına neden oluyor.
                   Şu da bir gerçek ki yağlanma zaman içerisinde azalıyor. Mesela benim 5 yıl önce cildim hem daha problemli hem de daha yağlı bir durumdayken son bir kaç yıldır yazın karma, kışın neredyse kuru - karma. Hayatımda görüp görebileceğim bir durum değildi bu. Şu an yağlanmasından şikayetçi olduğum tek bölge burun bölgem ama burun bölgemi de her an matlaştırmaya çalışmıyorum, varsın parlasın. Sadece temiz tutmaya çalışıyorum. Yani bu durumda ben size diyemem ki cildinizdeki yağlanmanın azalması - geçmesi için yaş almayı bekleyin ama 30' lu yaşlardan sonra biz istemesek de vücudumuzda engel olamayacağımız bazı fizyolojik değişikliklerin olduğu bir gerçek.

                 Dilerim hepimizin hayatındaki tüm değişimler olumlu yönde olsun.

                 Sevgiler......  

                    

1 yorum:

  1. uzun zamandır Avondan cilt bakımı bir şey kullanmadım en son solutions serisini kullanmıştım fena değildi..

    YanıtlaSil